یزد فردا:فرماندار شهرستان ابرکوه ، فعاليت و حجم کاري دولت نهم در اين شهرستان را خوب توصيف کرد و گفت: تعدادي از طرح هاي عمراني دور اول سفر رييس جمهوري به ابرکوه که زمان کمتري نياز داشت به بهره برداري رسيد و طرح هاي زمانبر نيز در دست اقدام است که در زمان خود افتتاح مي شود.
" محمد مهدي عادل " روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در مجموع مصوبات دور اول سفر دولت در اين خطه بيش از 70 درصد پيشرفت داشته است.
وي اظهار داشت: در دور دوم سفر هيات دولت نيز براي پيشرفت ، توسعه و آباداني منطقه مصوبات خوبي در بخش هاي آب رساني، بهداشت ، درمان و راهسازي داريم.
عادل تصريح کرد: از محل مصوبات کلي و استاني سفر رييس جمهوري نيز شهرستان ابرکوه سهم لازم را دارد که مطالبه خواهد کرد.
فرماندار شهرستان تفت يزد نيز از پيشرفت 85 درصدي مصوبات دور اول سفر رييس جمهوري در اين شهرستان خبر داد و گفت: بخش ccu بيمارستان، ورزشگاه چمران تفت ، ورزشگاه کهدوييه و پروژه آبرساني به تفت به ترتيب 99،92و 75 و 100 پيشرفت دارد که به زودي افتتاح مي شود.
" محمد رضا وطنخواه " ، حجم فعاليت هاي دولت نهم طي چهار سال گذشته در اين منطقه را خوب ارزيابي کرد و گفت: در دور دوم سفر رييس جمهوري علاوه بر مصوبات در بخش هاي مختلف ، اين شهرستان نيز به عنوان منطقه نمونه گردشگري مصوب شد.
وي اظهار داشت: در سفر اخير هيات دولت به استان ، ساخت سه ورزشگاه در مناطق بخ و گاريزات، علي آباد و اسلاميه مصوب شده است.
فرماندار شهرستان اردکان نيز گفت: طرح هاي صنعتي و عمراني و سرمايه گذاري هاي خوبي در دولت نهم در شهرستان اجرا شده است.
" عباسعلي روستايي " افزود: به دليل رشد سرمايه گذاري ها طي سالهاي اخير در آينده ، اردکان يکي از شهرهاي مهاجر پذير استان خواهد شد.
وي اضافه کرد: در دور دوم سفرهيات دولت ، بيش از 20 مصوبه براي توسعه، عمران و آباداني اردکان در بخش هاي مختلف از جمله آب رساني، برقرساني ، گاز رساني، بهداشت ، آموزش عالي و ورزشي داشته ايم .
وي تصريح کرد: مصوبات دور اول سفر در اين خطه نيز بيش از 85 درصد پيشرفت داشته است.
فرماندار شهرستان ميبد هم از 15 مورد مصوبه در دور دوم سفر براي آباداني ميبد خبر داد.
" محمد رضا رجايي " تکميل بخش پلي کلنيک تخصصي بيمارستان ميبد، احداث اداره هاي تعاون ، دادگستري، خانه معلم، مرکز فرهنگي، تجهيز موزه فرش ، احداث استخر سرپوشيده و مرکز ژنتيک ميبد را از جمله اين مصوبات بيان کرد.
وي سرعت پيشرفت و توسعه شهرستان طي چهار سال اخير را خوب و شتابان توصيف کرد و گفت: اعتبارات ميبد در سال 84 ، 380 ميليارد ريال بوده که هم اينک اين ميزان دو برابر شده است.
وي عزم و اراده دولتمردان براي آباداني مناطق مختلف کشور به ويژه مناطق محروم را خوب و متوازن ارزيابي کرد.
وي سفر هاي استاني دولت را گامي در راستاي تحقق اهداف مورد نظر بيان و تصريح کرد: سفرهاي استاني دولت ، قطعا مزاياي زيادي بدنبال داشته است و دولتمردان در جريان واقعيت ها قرار گرفته و نقاط ضعف را از نزديک لمس و تصميمات منطبق با واقعيت را اتخاذ مي کنند.
رجايي اضافه کرد: همچنين اين سفر ها باعث مي شود فاصله بين دولت و مردم کاهش يابد و موجب استحکام نظام شود.
وي استقبال مردم از رييس جمهوري در دور دوم سفر را خوب و قابل تحسين دانست.
وفرماندار ميبد گفت : خوشبختانه به دليل برنامه ريزي هاي خوب ستاد مردمي و حمايت مسوولان، مردم با علاقه مندي از رييس جمهوري استقبال کرده و شرکت آنها غير قابل تصور بود .
فرماندار صدوق هم گفت: به دليل نزديکي شهرستان با مرکز استان سرمايه گذاري خوبي در منطقه صورت گرفته و از شاخص هاي خوبي نيز در اين زمينه برخوردار است.
" سعيد عبدالهي " افزود: به دليل قرار گرفتن شهرستان در مجاورت راه ترانزيتي شمال - جنوب کشور و خط راه آهن ، سرمايه گذاران متقاضي سرمايه گذاري در منطقه هستدو ما از اين نظر مشکلي نداريم.
فرماندار صدوق تصريح کرد: محدوديت تسهيلات بنگاههاي زود بازده باعث شده است يک سري طرح هاي نيمه تمام منطقه اجرايي نشود.
عبدالهي سفر هاي استاني دولت به مناطق مختلف کشور را گامي در جهت عمراني و پيشرفت دانست و گفت: يک سري از نيازهاي صدوق از مصوبات دور دوم سفر رييس جمهوري به استان يزد لحاظ شده است.
وي اظهار اميدواري کرد: با اين سفرها شاهد پيشرفت کشور در همه زمينه ها باشيم.
فرماندار طبس هم گفت: به فرموده مقام معظم رهبري " سرکشي دولت ، رييس جمهوري و وزرا به مناطق مختلف کشور توقع ما را به نحو احسن برآورده کرده است "
" مهدي کياني مقدم " افزود: همچنانکه سفر رييس جمهوري به استان يزد در دور اول برکات زيادي براي استان داشته است سفر دوم نيز توسعه و عمران استان را به دنبال خواهد داشت.
وي گفت: اين شهرستان در دور اول سفر از 58 طرح مصوب دولت بهره مند بوده است که 78 درصد پيشرفت دارد .
فرماندار طبس با بيان اينکه مصوبات دور دوم سفر هنوز ابلاغ نشده است اضافه کرد: با پيگيري هاي انجام شده 180طرح براي عمران طبس در جلسه استاني هيات دولت مصوب شده است.
فرماندار خاتم هم با اشاره به اينکه سفر هاي دولت موجب توسعه مناطق مختلف کشور مي شود گفت: در اين دور از سفر ، مصوبات خوبي براي شهرستان داشته ايم.
" سيد ناصر امامي ميبدي " تسريع در احداث محور ابرکوه- مروست، هرابرجان - هرات - شهر بابک ، بهسازي راه هرابرجان هرات، مطالعه و اجراي شبکه فوق توزيع و انتقال برق شهرستان ، توسعه بيمارستان و آموزش عالي از جمله اين مصوبات است.
وي گفت: دو منطقه از 21 منطقه نمونه گردشگري مصوب شده در جلسه دولت مربوط به شهرستان خاتم است .
وي با اشاره به تاسيس اين شهرستان در سال 79 و محروم بودن اين خطه فعاليت هاي دولت نهم در شهرستان خاتم را خوب ارزيابي کرد و گفت: با اقدامات دولت نهم ، خاتم از بسياري از عقب ماندگي هاي نجات يافت.
وي اضافه کرد: با بهره گيري از مصوبات خاص شهرستان و استفاده از سهم مصوبات استاني ، افق جديدي براي شهرستان باز خواهد شد.
فرماندار خاتم با اشاره به اينکه اين شهرستان قطب توليد گندم استان محسوب مي شود ، خواستار احداث سيلو در اين منطقه شد.
امامي ميبدي خاطر نشان کرد: در دور اول سفر هيات دولت نيز 63پروژه مصوبه شد که 21 پروژه آن بهره برداري رسيده است و بقيه بيش از 80 درصد پيشرفت دارد.
وي گفت: برخي از مشکلات اجراي طرح ها مصوب شده دور اول نيز در سفر اخير نماينده رييس جمهوري به شهرستان خاتم بررسي و راهکارهاي رفع آن اتخاذ شد.
نمايندگان دولت از جمله وزرا و معاونان رييس جمهوري در دور سفر استاني به 9 شهرستان استان يزد سفر کردند. ک/4

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا